Trainingen

Trainingen > Moeilijke cliënten bestaan niet (Communiceren in lastige situaties)

Moeilijke cliënten bestaan niet (Communiceren in lastige situaties)

Cursusdatum: 9 november 2020
Locatie: Zwolle
Cursustijden: 12:30 uur - 17:00 uur (4 netto studie uren)
Kosten: € 220,- ex. btw
Trainer: mr. Gert-Jan Mulder

Inhoud van de training

Als bewindvoerder, curator of schuldhulpverlener krijg je te maken met clienten die ten opzichte van jou een afhankelijksheidpositie ervaren. Dit kan van invloed zijn op het contact en de communicatie met de client. Heel concreet: bijna alle bewindvoerders, curatoren en schuldhulpverleners hebben wel eens te maken gehad met boze, agressieve en dreigende
reacties. In deze training reiken we je handvatten aan voor een goede communicatie met de client, ook als het lastig is. In deze training steken we in op een praktische benadering. We oefenen met een trainingsacteur allerhande situaties en geven je tips en tricks voor de dagelijkse praktijk.

Programma

  • Contact met je client
  • Verschillende behoeften aan contact: Wat vraagt je client eigenlijk?
  • Verschillende communicatievaardigheden bij verschillende behoeften aan contact
  • De client in een afhankelijke positie: weerstand, duiding en sturing
  • Contact met jou als professional
  • Hoe reageer jij ‘standaard’ op boze clienten?
  • Wat triggert jou en wat is het effect op je client?
  • Op welke andere wijze kun je reageren?
  • De omgeving van de professional: het organisatorische kader
  • Communiceren met specifieke doelgroepen
  • Communiceren met LVB-clienten
  • Communiceren met clienten met autisme
  • Communiceren met clienten een bipolaire stoornis
  • Communiceren in specifieke situaties
  • Op afstand communiceren: telefoon
  • Online communiceren: e-mail en social media

Inschrijven

Inschrijven kan via het formulier op deze pagina.

Wil je een persoonlijk studieadvies of je meer informatie over maatwerktrainingen? Bel dan 085-0656180.